zondag 31 maart 2013

Vlootdag Monnickendam

Vandaag op 31 maart (eerste paasdag) was Vlootdag in monnickendam.
hier is de banner die het aankondigde.

Op de vlootdag waren allemaal leuke dingen.
Er was een tijd waar je gratis kon meevaren op bootjes (dit heb ik niet gedaan want op dat moment was ik aan het lunchen met mijn familie). Wel jammer want varen is altijd leuk.
Er waren overal demonstraties van ouderwetse beroepen. bijvoorbeeld een touwslager, zeilmaker en visroker waren bezig met demonstraties. Er scheen ook nog een houtsnijwerker te zijn maar die heb ik niet gezien.
Er was ook muziek van gezellige bandjes en er was een soort kleine vrijmarkt, waarvan de opbrengst gedeeltelijk naar de KNRM.
De markt was eigenlijk een beetje klein vond ik.

Het was op zich een gezellig volksgebeuren maar persoonlijk vond ik het niet zo leuk omdat het te volks is.

Hieronder nog twee foto's van mij met een paar van de bootjes en een lange rij met bootjes.

 Ik had verder nog foto's willen maken van de markt maar ik was het een klein beetje vergeten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten