zondag 31 maart 2013

Johannes Passion door Cantorij Monnickendam

Mijn vader gaat elk jaar tijdens de paas-periode naar een uitvoering van een van de Passion's.
Dit jaar was er een Johannes Passion.
Ik ben een keer eerder meegeweest maar toen was ik zeven en kon ik niet wakker blijven.
Dit keer ben ik wel meegegaan omdat het telt voor CKV en ik de klassieke muziek steeds meer ga waarderen.


De Johannes Passion is geschreven door J.S. Bach, en gaat over het leven van jezus.
En dan vanaf het eind. Wat er word bezongen is onder andere:  Judas die naar de joden gaat om jezus te verraden.  Jezus die gesprekken heeft met judas en de apostellen.  Verhaal over het laatste avondmaal.  Over Jezus die bij Herodes en bij Pontius Pilatus is, over Pilatus die zijn handen wast in onschuld terwijl hij Jezus laat kruizigen. Over de kruiziging en de volgende gebeurtenissen. Ook over Judas die zichzelf ophangt etc, etc.

De passion was in een kerk in Monnickendam en begon om 8 uur.
We zaten goed vooraan omdat we vroeg aankwamen (rond half acht) en het eerste uur was erg mooi.
Toen was er een korte pauze.  Na de pauze was het eigenlijk een beetje minder leuk omdat het in herhaling viel. Alsnog was het indrukwekkend.



Hieronder is een foto van de flyer, de kaartjes werden bij aankomst ingenomen dus die heb ik niet.


Verder zou ik niet weten wat ik erover moet vertellen.
Maar volgens mij zou dit moeten volstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten